Faze roditeljstva

Uputstvo za dobro spavanje tokom trudnoće

Zvuči nemoguće? Pokušajte i javite nam da li deluje!

Uputstvo za dobro spavanje tokom trudnoće

Neprospavane noći se najčešće povezuju sa tek rođenim bebama, ne i sa trudnoćom, ali zapravo, ukoliko niste pažljivi, i tokom trudnoće možete završiti sa podočnjacima i neispavanošću, što zauzvrat može ugroziti Vaše zdravlje i to da se generalno ne osećate dobro, pa samim tim ni Vaša beba.

Čak i ako nikada ranije niste imali problema sa spavanjem, statistike su pokazale da oko 80% trudnica pati od nedostatka sna tokom trudnoće. Ovo može rezultovati umorom i iscrpljenošću, kao i lošim raspoloženjem. Evo nekih jednostavnih saveta za dobro spavanje tokom trudnoće:

  • Izbegavajte da prilegnete u toku dana

Dok ste trudni, naročito u prvih nekoliko meseci trudnoće, Vaši hormoni će ovladati Vašim telom i često ćete uhvataiti sebe da ste umorni ili iscrpljeni, čak i tokom dana. Ako nemate ništa drugo da radite, vrlo lako ćete pasti u iskušenje da prilegnete. Međutim, kako biste osigurali san tokom noći, moraćete da preskočite popodnevne dremke, jer ćete zbog njih teže zaspati uveče. Ukoliko uveče planirate da odete negde na večeru, a preko celog dana nešto grickate, nećete biti tako gladni zbog svih tih grickalica. Isto važi i za dremku i spavanje tokom noći.

  • Izbegavajte da večerate kasno noću

Naravno da tehnički jedete za dvoje, ali ipak, ako želite da povećate svoje šanse za dobar san u toku noći, zaobiđite grickanje i večeru bar dva sata pre spavanja. Večeranje kasno noću može izazvati gorušicu, loše varenje, refluks kiseline, naročito kod trudnica. Ove stvari su definitivno neugodne i neće vam dozvoliti da spavate cele noći.

  • Spavajte na stranu

Idealno bi bilo da spavate na boku u trudnoći, pošto se u tom položaju redukuje pritisak na matericu i može se poboljšati kvalitet disanja i smanjiti bol i nelagodnost u leđima. Studije su pokazale da je spavanje na levoj strani zapravo najkorisnije, jer pomaže u poboljšanju cirkulacije što znači više kiseonika i hranljivih materija za Vas i Vašu bebu. Takođe, može Vam pomoći i specijalni jastuk za trudnice.

  • Isključite električne uređaje

Ukoliko planirate da idete na spavanje u određeno vreme, isključite sve električne uređaje najmanje 40 minuta pre odlaska u krevet. Gledanje televizije, slušanje glasne muzike ili igranje igrica stimuliše Vaš mozak, a kada je Vaš mozak napet i radi sve vreme, jednostavno se ne možete opustiti.

  • Slušajte opuštajuću muziku

Dok glasna muzika stimuliše Vaš mozak i drži vas budnim, umirujuća i opuštajuća muzika čine upravo suprotno. Ima dosta opuštajuće muzike koja vam može pomoći da se opustite, a slušanje ove muzike pre ili u toku spavanja je odlična pozadina da se ušuškate i zaspite.

Izvor: http://blog.medcells.ae/ PREGNANCY, LABOR & BIRTH