Faze roditeljstva

Nesanica u trudnoći

Poteškoće u spavanju tokom poslednjih nekoliko meseci trudnoće mogu biti prouzrokovane normalnom teskobom zbog porođaja, no mogu biti i rezultat telesnih neugodnosti koje se događaju u kasnijoj trudnoći.

Nesanica u trudnoći

Veliki se broj žena žali na poteškoće u spavanju tokom poslednjih nekoliko meseci trudnoće. Ovo može delimično biti prouzrokovano normalnom teskobom zbog porođaja, no takođe može biti rezultat telesnih neugodnosti koje se događaju u kasnijoj trudnoći, oko 30. nedelje trudnoće. Dok vaša materica raste, pronalazak ugodnog položaja za spavanje može ponekad biti pravi izazov.

Šta možete učiniti povodom toga

  • Uložite u puno jastuka koje ćete moći ugurati ispod stomaka, i ispod i između nogu, što će vam olakšati pronalazak ugodnog položaja.
  • Pre odlaska u krevet okupajte se u opuštajućoj, toploj kupki.
  • Pijte toplo mleko. Ugrejano mlijeko otpušta triptofan, prirodnu aminokiselinu od koje ste pospani.
  • Nemojte jesti teške obroke pre spavanja; jedite ranije uveče i potom nešto lagano pojedite pre odlaska u krevet.
  • Udišite dovoljno svežeg vazduha. Otvorite prozor kako ne biste spavali u zagušljivom prostoru.
  • Trudite se da redovno vežbate.