Faze roditeljstva

Saveti za smanjivanje šećera u krvi tokom trudnoće

Ovaj članak će vam pružiti pregled raznih saveta koji mogu da pomognu da se tokom trudnoće nivo šećera u krvi smanji.

Saveti za smanjivanje šećera u krvi tokom trudnoće

Hormonske promene u telu tokom trudnoće mogu dovesti do gestacijskog dijabetesa, takođe poznatog kao povišen šećer u krvi. Prisutni su brojni spoljni faktori – ne samo hormoni trudnoće – koji mogu izazivati gestacijski dijabetes. Tu spadaju: preko 25 godina starosti, gojaznost pre trudnoće, dijabetes u porodičnoj istoriji, rađanje velikih beba ili slučajevi mrtvorođenih beba u porodičnoj istoriji.

U nastavku izdvajamo savete koji mogu da pomognu da se tokom trudnoće nivo šećera u krvi smanji.

Jedite raznovrsnu hranu

Raznovrsna ishrana je dobar početak. Potrudite se da imate ravnopravno raspoređeni unos kalorija i ugljenih hidrata u toku dana. To če vam pomoći u kontroli nivoa šećera u krvi. Bitno je da sve što jedete, bilo grickalice ili obroke, bude uravnoteženo.

Pijte dosta tečnosti

U cilju smanjenja šećera u krvi tokom trudnoće, potrudite se da Vaš organizam bude hidriran. Dovoljan unos tečnosti je imperativ za sprečavanje komplikacija u trudnoći.

Ne preskačite obroke

Količina i vreme unošenja hrane moraju biti konzistentni. Na ovaj način nivoi šećera u krvi mogu biti stabilniji.

Pažljivo birajte namirnice

Pokušajte da se oduprete iskušenju i izbegavajte zaslađene grickalice, sokove i hranu. Čokolada, slatkiši, gazirana pića, torte i druge slatke namirnice mogu u znatnoj meri povećati nivoe šećera u krvi pogoršati gestacijski dijabetes.

Ukoliko vam se prijede nešto slatko uzmite crnu čokoladu.

Budite svesni svoje ishrane

Bolje razumevanje onoga što se događa u vašem telu pomoći će vam da smanjite nivo šećera u krvi tokom trudnoće. Češće proveravajte nivo šećera pomoću merača za nivo glukoze u krvi, a to vam može pomoći i u praćenju i optimizovanju vaše ishrane ukoliko je potrebno.

Dobro doručkujte

Bez obzira na to da li pokušavate da smanjite nivo šećera u krvi ili da se jednostavno pravilno hranite, najbolji način za započinjanje dana je dobrim doručkom. To još uvek može značiti da bi trebalo da promenite svoju ishranu ograničavajući količinu ugljenih hidrata koju unosite, ali i da pojačate količinu proteina.

Razgovarajte sa svojim lekarom i nutricionistom

U cilju smanjenja šećera u krvi tokom trudnoće važno je da ste svesniji o hrani koju jedete. Ako niste sigurni šta smete, a šta ne smete jesti, onda razgovarajte sa svojim lekarom ili nutricionistom. Oni će biti u mogućnosti da vam pomognu u pravljenju plana obroka i da vam daju ideju o tome što biste trebalo da jedete, kao i da vam pruže savete o tome kako pratiti nivo šećera u budućnosti.

 

Izvor: medcells.ae