Faze roditeljstva

Plivanje je idealna aktivnost za trudnice

Vežbe koje zahtevaju previše istezanja trebalo bi izbegavati kao i aktivnosti koje zahtevaju skakanje i brze promene položaja tela.

Plivanje je idealna aktivnost za trudnice

Trudnice se često pitaju kada treba početi sa vežbama. Kanadski fizijatar Mari-Klod Leblan (Marie-Claude Leblanc) smatra da trudnice mogu da vežbaju tokom cele trudnoće, odnosno od samog početka, ali da tokom prva tri meseca treba izbegavati skakanje. Ovo se pre svega odnosi na aktivne sportiskinje i one žene koje su redovno vežbale u dužem vremenskom periodu. Naravno, neophodno je konsultovati lekara pre početka sprovođenja programa vežbi kako bi se utvrdilo da ne može doći do pojave nikakvih kontraindikacija.

Najbolje vreme da se stekne kondicija je pre nego što žena zatrudni, ali nije kasno da počne sa vežbama ni u devetom mesecu.

Kada je reč o vežbanju tokom trudnoće, mišljenja stručnjaka su podeljena jer za vreme vežbanja dolazi do povećanja telesne temperature. Telesna temperatura koja prelazi 39°C u ranoj trudnoći može oštetiti razvoj fetusa ili usporiti njegov rast u kasnijoj trudnoći.

Voda je bolji provodnik toplote od vazduha pa lekari trudnicama najradije savetuju lagano plivanje. Plivanje u vodi uobičajene temperature dovodi do manjeg povećanja telesne temperature i definitivno je najbolji izbor vežbanja za trudnice.

Kad vi vežbate, vežba i beba

Ubrzo nakon početka aktivnosti primetićete i bebinu reakciju. I ona će početi intenzivnije da se kreće i povećaće se i broj njenih srčanih otkucaja. Imajte na umu da fizička aktivnost mora biti prilagođena “blaženom stanju”, a to znači ne preduga, ne preintenzivna, postupna i redovna (barem 3-4 puta nedeljno).

Vežbe koje zahtevaju preveliko istezanje trebalo bi izbegavati kao i aktivnosti koje zahtevaju skakanje i brze promene položaja tela.

Posavetujete se s lekarom

Ukoliko osetite vrtoglavicu, lupanje srca, nedostatak vazduha, bol, posebno u donjem delu stomaka, kontrakcije materice, krvarenje, gubitak plodove vode ili smanjenje broja fetalnih pokreta treba prekinuti vežbanje i javiti se svom lekaru. Međutim, treba naglasiti da su komplikacije retke ako se fizička aktivnost prilagodi situaciji.

Trudnice koje imaju visoki krvni pritisak, anemiju, bolest štitne žlezde, dijabetes, nepravilne srčane otkucaje, prevremeni porođaj u prethodnoj trudnoći, veliku ili premalu telesnu težinu ili su se i pre trudnoće malo kretale, trebalo bi da se pre početka i odabira fizičke aktivnosti posavetuju sa svojim lekarom.

U određenim situacijama, u zavisnosti od trudnoće, zahteva se mirovanje, pa bi se time isključila svaka mogućnost vežbanja u trudnoći. Zato se uvek treba posavetovati sa lekarom.

 

Izvor: http://klokanica.24sata.hr/, http://www.centarsm.co.rs/