Faze roditeljstva

Kako preživeti poslednji trimestar trudnoće?

Bez zavijanja u foliju: deveti mesec trudnoće je kao prethodnih osam spakovanih u jedan.

Kako preživeti poslednji trimestar trudnoće?

Drage trudnice, umorne ste  od toga da budete umorne? I od ljudi koji vas pitaju, kada vam je termin?

Šta je još i sa neizbežnim pričama o kontrakcijama? Svako mora da pridoda nešto o tome, da li bi trebalo ići na epidural ili koliko dugo traje bol.

Bez zavijanja u foliju: deveti mesec trudnoće je kao prethodnih osam spakovanih u jedan. Period kada vas sve pogađa kao ogroman talas: spremni ste da se završi, ali i nervozni u iščekivanju šta vas očekuje.

Zato, stručnjaci su se umešali i sastavili listu stvari prema savetima trudnica koje možete očekivati u poslednjem  trimestru trudnoće i kako ih preživeti.

Umor

Sama iscrpljenost je obično najveća prepreka u poslednjem mesecu trudnoće. Takođe, sve je teže imati dobar san tokom noći.

Šta pomaže: čaj od kamilice može pomoći. Pošto se osećaj iscrpljenosti najviše javlja na kraju dana, savet je i da prija blaža večera koja sadrži zdrave namirnice. Dakle, bez visoko kaloričnih i punomasnih namirnica pred spavanje. Jedna mama preporučuje spavanje u stolici za ljuljanje. „Najudobniji položaj za spavanje mi je bio u uspravnom sedećem položaju u devetom mesecu, jer je ležanje uzrokovalo to da mi je beba pritiskala dijafragmu, zbog čega sam teže disala“. Dobar savet je i izbegavati unos tečnosti posle 20h kako bi se izbegle česte posete toaletu u toku noći.

Bol u leđima

Bol u leđima je skoro neizbežan pri kraju trudnoće (ako ga niste osećali i ranije). U ovom periodu nosite skoro 2,5 do 3,5 kilograma i Vaš centar za ravnotežu se pomera napred.

Šta pomaže: Poduprite kolena jastucima dok sedite na kauču ili krevetu. To će pomoći da se oslobode određene tenzije lumbalnog pršljena. Kako biste se malo istegli, sedite zadnjicom uza zid, prsti stopala su nagore i noge ispružene ispred pravo. Udahnite kako biste se pripremili za pokret, a pri izdisaju pritisnite leđa uza zid i osetite svaki pršljen kako dodiruje zid. Ovo će aktivirati i rad abdomena, ali veoma nežno. Još jedna super vežba je istezanje u luku iz poze mačke, gde stanete na ruke i kolena i spustite se sedalnom kosti na pod. Zatim, povucite trbušne mišiće gore i povucite kičmu u vidu luka iz zadnje lože (zadnjice) na gore. Završavate tako što je vrh glave okrenut nadole ka podu, pogled ka stomaku. Posle ove vežbe bi trebalo da se osećate zaista dobro i opušteno. Neki lekari preporučuju i homeopatski pristup. Preporučuje se trljanje tigrove masti ili analgetskog balzama od belog cveta preko bolnog područja (dostupno u prodavnicama zdrave hrane). I, ako vam rođake i prijateljice nisu već rekle, nemojte podizati teške predmete i nosite niske potpetice.

Nelagodnost u stomaku

Loša probava i gorušica nastaju zbog materice koja pritiska stomak. Ovi simptomi obično nestaju kada se beba spusti u karlicu, iako tada dolazi do većeg pritiska na vašu bešiku – što uzrokuje češću posetu ženskom toaletu. Konstipacija ili zatvor se može javiti zbog pritiska uterusa na rektum, što usporava kretanje hrane kroz digestivni trakt.

Šta pomaže: Jedite nekoliko malih obroka umesto dva ili tri obimnija. Sačekajte jedan sat pre nego što legnete. Pijte dosta vode i jedite hranu bogatu vlaknima.

Promene raspoloženja

Zahvaljujući oscilaciji hormona, bićete i treba da budete emotivni, tako da, budite dobre prema sebi i oprostite sebi promenu raspoloženja (a, ukoliko vam suprug ne veruje, dajte mu da proćita ovaj pasus J). Prolazite kroz velike promene u svom životu i potrebno vam je vremena da se prilagodite tome. Ok je biti uznemiren, uplašen, uzbuđen ili preterati u malim stvarima.

Šta pomaže: prosto prihvatite da je to normalan deo trudnoće. Radite ono što možete, odmarajte se i polako. Mnoge žene misle da im kućni poslovi – poput čišćenja toaleta, ulepšavanja bašte, pletenja – odvlače pažnju i misli od bola. Kako biste smanjili paniku i strah od kontrakcija, korisno je da čitate knjige o tome šta možete očekivati. Možete se i prijaviti u Školu za trudnice; predavač je obično medicinska sestra koja ima iskustva sa kontrakcijama i sa kojom jedan na jedan možete razgovarati o Vašim strahovima. Možete pronaći i dulu.

Oticanje nogu

Određeni otok na skočnom zglobu je normalna pojava, ali produženo stajanje pogoršava stanje.

Šta pomaže: Ležanje najmanje 30 do 60 minnuta i odmaranje na levoj strani je najbolje rešenje. Ležanje sa leve strane se obično preporučuje jer povećava protok krvi do srca, čime se povećava protok krvi i do bebe. Takođe, možete podići jednu nogu koliko god je to moguće – idealno bi bilo sa jastukom između nogu. Pijte dosta vode (zbog uklanjanja soli iz vašeg tela) i unosite manje soli.

Gubitak vazduha

Još jedan razlog zbog kog se osećate tako umorno – potrebno vam je više energije za disanje! Gubljenje vazduha u devetom mesecu je često uzrokovano proširenom matericom koja pritiska dijafragmu i istiskuje vazduh iz pluća, kao i jednostavno fizički napor od nošenja težine bebe.

Šta pomaže: Pokušajte da sedite pravo u budnom stanju i spavajte sa glavom položenom na dva jastuka. Osećaj gubitka vazduha nestaje kada se beba spusti u porođajni kanal, oko dve do tri nedelje pre porođaja, jer tako ostaje više prostora za dijafragmu.

 

Izvor:

https://www.pregnancymagazine.com